Niin siinä sitten kävi, että ei sovi 2 ihmisen töiden teko minulle (tai siis masukille...) Supistelee taas niin helvatisti, ja kahden aikaan luovutin töissä.

Laputin kaikki tekemättömät työt ja lupasin huomisen vahdata sähköpostia ja kännykkää eli sairaslomalle. Ensi viikon oonkin lomautuksella -eli sen puolesta ei tarvitse töihin menoa murehtia yli viikkoon.

Tuo possunuha edelleen mietityttää, ja oon vissiin jotenkin "hankala asiakas", kun eilen noita MTV3:n uutisia ja "valtavia otsikointeja" aiheesta seurasin.

Kun ei ne kertoneet mitään!

Oikein kuuntelemalla kuuntelin, kun järjestään jokainen asiantuntijana käytetty alan ammattilainen luetteli samat ULKOA opetellut litaniat KTL:n nettisivuilta. Ihan sanasta sanaan tuli prosentit ja lauserakenteetkin oli samat! Ihan oikeasti, näinkö heppoiset lisätiedot pitäisi tyydyttää mun tiedontarpeet ja ennenkaikkea luoda mulle turvallisuuden tunnetta raskaana olevana naisena. Ainakaan tämä "tietotulva" ei tuonut mitään uutta, eikä myöskään valaissut mitään avointa kysymystä.

Ihan oikeastiko mun älykkyyttäni (vaikka nyt raskaana olenkin ja kohta viimeisellä kolmanneksella!) aliarvioidaan? Raskaanahan tietenkin (luonnollisesti) älykkyysosamäärä laskee suhteessa mahan kokoon "kun ne hormoonit!".

Mua vaan häiritsee se tosiasia, että lässytetään "tää rokotus on hyvä juttu" mutta mitään FAKTAA siitä ei kuitenkaan anneta. Eli ei kerrota: mitä sitten jos rokotetta ei ota tai ottaa? -kun kerran ei tiedetä. Eikä voida myöskään myöntää "virallisesti" ettei tiedetä, vaan verhotaan se tuollaisiin lauseisiin tyyliin "rokotuksen on todettu olevan suhteellisen turvallinen. Norjalaiset sekä ruotsalaisetkin on päättäneet rokottaa väestönsä, joten tästä päätellen emme näe estettä myöskään suomalaisten rokottamiseen (?!)"

Joo-o, siis ei ehkä oo mitään haittaa, mutta MITÄ HYÖTYÄ siitä on? Suojaako rokote 100%:sti nuhalta, vai mikä on sen hyöty virusta vastaan?

Jos oikeasti lukee noita tiedotteita, niin vähissäpä niissä nuo faktatiedot ovat.

Sanat suhteellinen, epätodennäköinen yms. epämääräiset adjektiivit värittävät tekstiä, jotta siitä saataisiin mahdollisimman luotettavan kuuloinen. Ikävä kyllä.

En mitenkään väitä, että tässä nyt "tahallaan yritetään väkisin rokottaa kaikki", vaan ihmettelen, miksei voida reilusti myöntää, ettei tiedetä rokotteen vaikutuksia, mutta asiantuntijat ovat yhtä mieltä siitä, että rokotteen sivuvaikutukset ovat kuitenkin pienemmät kuin rokotteen antaman suojan (jos siis oletetaan, että asiantuntijat on tästä tätä mieltä...)?

Mä oon vaan vissiin liian hankala, ja ajattelen tätä asiaa jotenkin monimutkaisesti kait sitten. Mulle ei vaan noi MTV3:n "infopläjäykset" antaneet yhtään mitään.

En todellakaan ole surffannut keskustelupalstoja -koska mun mielestä tiedon pitää tulla virallista reittiä -koska myös rokote annetaan virallisen tahon toimesta. Kovin vaan vaikuttaa olevan terveydenhoitohenkilökuntakin hampaatonta näiden hyvinkin asiallisten kysymysten edessä.

Lisäksi jäi ihmetyttämään lääkärin lausuma "kahdessa viikossa saavutetaan pandemian huippu -rokotteen suojavaste alkaa vaikuttaa viikosta kahteen". Mun korvaan toi kuulostaa siltä, että rokotus pitäisi siis antaa NYT, mutta kuitenkin rokotusohjelma pääsee käynnistymään vasta ensi viikolla (eli käytännössä 2 viikon päästä vasta täysillä rokotetaankin ihmisiä) Mun nähdäkseni silloin on jo liian myöhäistä? Tai sitten mä en taas vaan ymmärrä tästä tarpeeksi.

Odotan kauhun sekaisin tuntein mihin tämä pandemia johtaa ja toivon sydämeni pohjasta, että meitä tältä suojellaan. Sen lisäksi myös toivon, että uhkakuvat jäävät toteutumatta, eikä niin laajoihin kuolleisuuksiin "päästä" mitä on maalailtu.

Aika sen varmasti vasta näyttää, mikä on todellisuus tämän taudin suhteen..